30.7.06

La importància de les infrestructures nacionals

Aquesta setmana hem pogut veure la grandesa del aeroport de la nostra capital, o més ben dit, el rídicul que ha fet el nostre aeroport i de rebot nosaltres i els nostres interessos econòmics (turisme, industria, ...).
Primer de tot vui deixar ben clar, que donc tot el suport als treballadors de terra d'Iberia en la seva lluita per reclamar els seus llocs de treball. Tot i això, trobo que una protesta tan justa com aquesta, no pot posar travès a la dignitat de la societat com ha passat aquest cop. Però la culpa del caos, que va viure l'aeroport, no és només dels treballadors, sino del propietari i el gestor dels aeroports, l'Estat espanyol i l'empresa Aena, respectivament.
L'arrel del problema es que l'aeroport de Barcelona, és per l'empresa que el gestiona (des de Madrid) un aeroport de segona categoria, i per tant, segons ells, no són necessàris vols internacionals, ni una bona qualitat pels viatjants, ni infreastructures en condicions per les empreses de vol. El fet que Iberia deixi de fer vols internacionals des de Barcelona i Aena no faci ni digui res, és un bon exemple.
Es per això que cal que el propietari del aeroport deixi de ser l'Estat espanyol i ho sigui la Generalitat. D'aquesta manera, es podrà intervenir quan l'empresa gestora no posi les condicions per satisfer les necessitats econòmiques, turístiques, empresarials, etc, de Catalunya.
Si actualment moltes empreses-multinacionals, marxen de casa nostra és per una manca d'infraestructures de qualitat, com un Aeroport internacional i de qualitat, aeroports pel territori amb condicions, una xarxa ferroviaria d'alta velocitat i una xarxa rodadada en condicions i fluida. Les infrastructures són la clau de l'econòmia mundial. Es per això que no ens podem quedar a la cuneta, per que això influeix al mon empreserial català, a la nostra econòmia i de forma directa a totes les famílies catalanes. Cal doncs, l'entrada i el controal de la Generalitat sobre totes les infrastructures de Catalunya, així com un plà de desenvolupament d'aquestes.
Malgrat tot, i després d'haver aprovat l'Estatut de la Moncloa, continuem lligats a la voluntat del Estat espanyol. Això vol dir que s'ha d'anar a Madrid amb força a reclamar totes les competències i de forma exclusiva sobre infrestructures. Per ser un país modern i actiu, ens calen infrestructures en condicions, i quan poguem proclamar la independència ens serà necessàri controlar les infraestructures per que en primer moment la nostra econòmia no es vegi tocada.
Sense infrestructures de qualitat, el nostre país no té futur, i sense futur no hi ha independència possible.